
La jugadora de l’RCTB-1899, Marina Bassols, va ser nomenada el 28 de desembre passat millor jugadora europea de 2015 en la categoria cadet per la federació Tennis Europe. El premi va arribar després d'una temporada brillant en què la Marina, que després d'un periple de diversos anys a Màlaga acaba de tornar a Barcelona per entrenar a la nostra Escola de Tennis, es va adjudicar tres títols en cinc finals del circuit europeu i va concloure en primera posició del rànquing Sub'16.
D'aquesta manera, Bassols s'ha convertit en la cinquena espanyola que obté aquesta distinció després de la jugadora de Pontevedra Lourdes Domínguez (1997), la grancanària Marta Marrero (1998), la barcelonina Katia Sabaté (2003) i la pamplonesa Maite Gabarrús (2005). A més, la tennista nascuda a la localitat gironina de Blanes es va adjudicar el Masters Europeu Cadet, cosa que només havien aconseguit abans altres dues espanyoles, Marta Marrero el 1998 i Sara Sorribes el 2012.
Una altra victòria destacada va arribar en el prestigiós ‘Le Pont des Generations’ de Villeneuve lez Avignon, a França, on també va guanyar el torneig de Chambon-sur-Lignon, a més del de Biella a Itàlia. Bassols va ser també finalista en els de Renninge/Rutesheim a Alemanya i el Prat de Llobregat.
Per la seva banda, un altre jugador juvenil de l’RCTB-1899, el burgalès Nicolás Álvarez Varona, va concloure l'any en quarta posició en la categoria Sub'14. El Nicolás es va adjudicar el torneig internacional d’El Prat de Llobregat, i va ser finalista al de Maia a Portugal, a més de semifinalista en el prestigiós torneig de ‘Les Petits As’ de Tarbes, a França.
El castellà, com Marina Bassols, també va accedir al Masters Europeu de la categoria, en el qual va concloure en setena posició. I per arrodonir una gran temporada, va integrar la selecció espanyola infantil que es va proclamar Campiona d'Europa en la ‘Copa del Sol’ i subcampiona del món, a més d'acabar en 5ª posició del Campionat d'Europa en Pista Coberta ‘Winter Cup’.