La primera becada de la Fundació fa el salt al món laboral de la mà del Programa de Beques

29/10/2026

La primera becada de la Fundació Tennis Barcelona s’ha incorporat aquesta setmana a la plantilla professional del Reial Club de Tennis Barcelona-1899

Hi ha passos i decisions que marquen un abans i un després en la vida de les persones. Per a la Vivian, un d’aquests moments ha arribat gràcies a l’oportunitat que la Fundació del Club va oferir-li amb la beca esportiva l’any 2024 i actualment, amb la seva incorporació a l’equip professional. La seva història és el reflex de com l’acompanyament, la formació i les oportunitats poden obrir noves portes i transformar vides.

Quan fa tres anys la Fundació Tennis Barcelona li va atorgar una beca pels estudis esportius del Grau Mitjà de Guia de Medi Natural i de Temps de Lleure, tot era nou: per ella, i pel mateix programa de beques acabat d’estrenar.

L’estiu de 2025, la Vivian es va integrar a l’escola de l’RCTB, col·laborant tots els dimarts i dissabtes com a voluntària de suport, ajudant als entrenadors i aprenent els valors i tècniques de les classes adreçades als més petits. Aquesta experiència li va permetre conèixer de prop el funcionament de l’escola, adquirir experiència i començar a formar part de l’RCTB-1899.

Avui, l’equip professional de l’escola de tennis l’ha acollit al Club. La seva incorporació representa un pas molt significatiu en el seu recorregut: de col·laborar com a voluntària a l’escola de tennis a formar part de l’equip de professionals.

En paral·lel, el David –becat també per la Fundació – també està col·laborant amb les seves pràctiques com a auxiliar de Manteniment de Pistes Esportives. El podreu trobar als matins ajudant als jardiners, als pisters o a l’equip de consergeria i manteniment.

Tant en un cas com en l’altre, es demostra la importància de connectar la formació, l’acompanyament i l’experiència pràctica amb oportunitats reals d’ocupació en el cas d’aquests joves.

No es pot deixar en el camí el profund agraïment que la Comissió de Beques de la Fundació vol transmetre als voluntaris que han estat cabdals per arribar fins aquí: la Cristina Fargas, la Cristina Gruas i el Joaquín Tornos. Sense ells, el Programa de Beques no estaria tenint aquests bons resultats. I per descomptat, l’equip professional del Club, que han apostat per ells i els han acollit.

Un camí que continua i que reforça el compromís de la Fundació amb el desenvolupament personal i professional dels joves a través de l’esport. Oportunitats per a un millor futur.