
El burgalès Nicolás Álvarez Varona i la saragossana Carlota Martínez Círez s'han proclamat Campions d'Espanya Cadet en les pistes del Club Tennis Lleida, on aquest diumenge han superat en les seves respectives finals al murcià Carlos Alcaraz (també RCTB-1899) 7-6(6) 4-6 7-5 i la valenciana Leyre Romero 6-3 6-3.
Subcampió l'any passat, Nicolás Álvarez Varona suma el seu tercer títol estatal després de guanyar anteriorment els de categoria infantil (2015) i aleví (2013). El burgalès venia d'aconseguir aquesta temporada els seus primers triomfs en el circuit mundial júnior a Gran Canària i Casablanca (el Marroc).
A Lleida va confirmar la seva condició de primer favorit vencent a les semifinals al malagueny Luis Gomar 6-4 6-1. Per la seva banda, Carlos Alcaraz va sorprendre al segon cap de sèrie, el mallorquí i també jugador de l'RCTB-1899 Pedro Vives 6-4 6-2.
El murcià, d'amb prou feines 14 anys, havia estat Subcampió d'Espanya Infantil la temporada passada, i arribava a la cita després de conquistar la fase nacional de la Babolat Cup, a més d'integrar la selecció espanyola infantil Campiona d'Europa en Pista Coberta en la Winter Cup.
Els quarts es van completar amb el granadí Javier Molino, el barceloní Bruno Pujol, el val·lisoletà Mario González i l'alacantí Francisco Andreu. En dobles, el títol ha estat per al tinerfeny Javier Cueto i el lleonès Alejandro García Carbajal després de superar en la final a Jaime Caldés i Pedro Vives 6-3 6-3.
Per a Carlota Martínez Círez és el primer títol de Campiona d'Espanya en una temporada en la qual també ha aconseguit la seva primera final del circuit mundial ITF Junior a Gran Canària. La sabadellenca va accedir a la final a Lleida vencent a la tinerfenya Marta Custic 6-2 1-6 6-4.
En l'altra semifinal, Leyre Romero va derrotar a la jugadora de Formentera Gemma Lairón 6-3 1-6 6-4. La valenciana va deixar en el camí a la primera favorita: la local Ares Teixidó a vuitens de final, i la gironina Cristina Mayorova als quarts.
Van completar la presència entre les 8 millors la mallorquina Isabel Adrover, la saragossana Andrea Martínez Serrano i la de Pontevedra Jessica Bouzas. Aquesta última, jugadora de l'RCTB-1899, va aconseguir el títol de dobles al costat de la de la corunyesa Uxía Martínez després de vèncer en la final a la pròpia Carlota Martínez Círez i Gemma Lairón 6-4 6-3.
Aquesta setmana es disputa el Campionat d'Espanya Aleví en les pistes del Club de Tennis Pamplona.