
Flavia Pennetta, tennista del Reial Club de Tennis Barcelona-1899, ha aconseguit l'èxit més gran de la seva trajectoria en aconseguir el US Open, el primer Grand Slam de la seva carrera i l'últim.
La tennista italiana de 33 anys va veure complert el seu objectiu de tota una vida dedicada al tennis guanyant a Nova York el seu primer gran en categoria individual, en dobles va guanyar l'Open d'Australia el 2011.
Pennetta va derrotar en una final 100 per 100 italiana a Roberta Vinci, que venia de superar a les semifinals a Serena Williams per 7-6(4) i 6-2, i es va convertir en la segona transalpina que conquereix un títol dels quatre grans després de Francesca Schiavone a Roland Garros 2010.
Després d'aconseguir el triomf i en plena cerimònia de premiació a l'estadi Arthur Ashe de Flushing Meadows, Pennetta va anunciar en públic la seva retirada del tennis professional a final de temporada \"és el que tot jugador vol fer, anar-se'n amb un gran trofeu. És així com m'agradaria dir adéu al tennis\", va comentar l'ítaliana en conferència de premsa.
Amb aquest resultat, la jugadora de l'RCTB-1899 se situarà a partir de demà dilluns en el número 8 del rànquing WTA, la seva millor posició i la segona vegada que entra en el Top-10 mundial.